Evening star block with Heather Ross prints イブニングスター

 
 
For my first attempt, I stitched an evening star block using pieces of Heather Ross fabrics. I lightly followed this tutorial to make this one, but used my own measurements. 
 
Or actually I had no precise measurements to begin with... I simply began with the 7 1/2" square motif in the middle and then cut out other pieces to match the center square accordingly.
 
 
デザイナー・へザーロスの生地を使って、イブニングスターというパターンのパッチワークを作ってみました。 イブニングスターは初挑戦です。 こちらの作り方を参考にしましたが、各ピースのサイズなどは自前で計算してカットしました。
 
というよりはむしろ何の計算もなくパッチワークを始めてしまいました。真ん中の四角モチーフが19cm四方の大きさだったので、そのサイズに合わせて周囲のピースを適当にカットしてつないでみました。

 
The finished block measures approximately 14" or 35.5 cm square, which is quite bigger than I had initially planned (lol).  I haven't decided what to do with this, but I'm thinking of making it into a tote bag?  or a pillow?  Hmmm...we'll see.  
 
 
出来上がりサイズは約35.5センチ四方になりました。 当初考えていたよりもずいぶん大きめに仕上がってしまいビックリです(笑)。 出来上がったイブニングスターは、トートバッグに仕立てましょうか?それともクッションのほうがいいかな? 秋の夜は長いので・・・もう少し悩んでみようと思います。
 
では皆さんも引き続きよい週末をお過ごしくださいね。
 
***Love, Amy***
 
 
 
 
 
 


No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails