Lots of puffy bows♪ ふわふわリボンいろいろ。

 

My eleven year old girl calls herself a "bow luver" (lol) and she likes to decorate her belongings with bows.

11才になる次女は大のリボン好き。髪飾りはもちろん、自分の持ち物をリボングッズで飾るのがほとんど趣味になっています(笑)。

 



I made a couple of Puffy Ponytail Bow from my book in a smaller size, then attached chains to the back of the tie instead of attaching the elastic bands as described in the book. 

今回は次女のために、ふわふわリボンのアクセサリーを作ってみました。ふわふわリボンの作り方は著書に掲載しています。今回はアクセサリーということで、ヘアゴムよりは少し小さめサイズにしてみましたよ。



Now she can hang the bow on to her purse as bag charm...

チェーンを付けたのでこんなふうにバッグに取り付けたり・・・。



Or use it as a necklace^^  

長めのチェーンをつけてネックレスにして使っているようです。




After making these puffy bow accessories for my girl, I got carried away and made more puffy bows!  This time, I've made them into hair accessories for my younger sis and her baby girl...

Happy bow making!

次女にリボンのアクセサリーを作ったあとに、以前から下の妹に頼まれていたリボンゴムも作りました。ピンク色の小さなリボンは姪っ子用です(ママとお揃い)♪

*** Love, Amy ***


2 comments:

cocostitch said...

もう、11歳なんですね!お洋服もピンクが多いのかな~。私も彩乃に作ってみます!

Unknown said...

Thank you, cocostitch! 今回は、生後半年になる姪っ子にもちびリボンのヘアピンをママとお揃いで作ってみましたよ♪ 是非、彩乃ちゃん&ママも親子お揃いのふわふわリボンで可愛いくキメて下さいね~^^

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails