Handmade crochet hook case for the young crocheter♪ 手作りかぎ針ケースをプレゼントしました♪


The rainy season is over and summer has come to Tokyo... Temperature is hitting way over 90F or 33C everyday with high humidity and it's just hot, hot, hot around here!

関東地方も梅雨明けしていよいよ夏本番です。カリフォルニアと違い、東京は湿度が高くなかなか日本の暑さに慣れませんがなんとかがんばっています(-_-;)


Despite the miserable weather... I stitched up this handmade gift for a sweet twelve year old girl who makes the loveliest amigurumi with yarns and hooks! 

そんな中、かぎ針ケースをつくりました。かぎ針編み大好きな知人の12才になるお嬢さんにプレゼントしました。その子はとってもかわいい編みぐるみを作るので将来が楽しみなのです♡


It's a handy crochet hook case made with the pretty goat fabric. The pattern is my original.

パターンは私のオリジナルです。生地はヤギさん柄をメインに使ってみました。


I like to add these tiny embellished balls to decorate both cord ends. How to make these balls are clearly instructed in my book, Zakka Handmades, if you're interested ;)

ケースはくるくるっと紐をまいて使います。紐の両端には飾り玉を縫い付けてみました。



Aside from the above handmade gift, here's another wip that I'm working on.
Hope you're enjoying your summer stitching!

ほかにもハギレを縫い合わせてこんなの縫ってみました。一体何ができるのでしょう。。。?
では皆さんも暑さに負けず夏の手芸を楽しんでくださいね!


Hugs from Tokyo,
***Amy Morinaka***


Find me on Facebook (Amy Morinaka) →☆
Follow me on Instagram @chickchicksewing →★




1 comment:

Tomomi McElwee said...

暑い夏、いいですね。アイルランドは、泣きたくなるような冷夏です。鍵編みって楽しいですよね。また時間ができたら、やってみようかと思います。

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails