Bobble Stitch Flex Frame Pouch ***玉編みのバネ口ポーチ***

 
 
Isn't this an uniquely designed pouch? It's a flex frame pouch made of crochet bobble stitches. I found these bobbles so fun to stitch with, and love the bobbly and wobbly texture of it :)
 

かぎ針編みの玉編みでバネ口ポーチを編みました。
玉編みは決して難しい編み方ではありませんが、できあがりは表面がポコポコしていてとても可愛いのでお気に入りです♪ 
 
 
 
Image of bobble stitch from Crochet! and Crochet World website
 
玉編みイメージ図。 実際には長編み3目一度の玉編みで編みました。
 
 
 
The pouch is worked in round from the bottom.
 
丸底です。


 
Metallic/glittery yarns are used: Vanna's Glamour (Silver): two strands and Caron Simply Soft Party (Fuchsia Sparkle): one strand
 
ラメ入り毛糸を使用しました。
 
Crochet hook(かぎ針): 4.0 m/m or F

 

 
 
I made changes here and there, but basically followed a pattern from this Japanese crochet book:
 
The book is filled with patterns of pretty bags, pouches, scarves, etc.
 
多少サイズ変更をしましたが、こちらの本を参考に作りました:
 
手編みのバッグやポーチ、マフラーの他にもかわいいものがいっぱいの本です。
 
ISBN-10: 4863223390
ISBN-13: 978-4863223394


 


 
Small projects like this one can be finished quickly, which is perfect for an impatient crocheter like myself (lol). I look forward to make many of these quick and fun items using small blocks of spare time that I tend to have throughout the day.
 
小さな小物はすぐに編めるのでせっかちな私向きです(笑)。 今年も、すきま時間を使って楽しく編み物したいな。
 


No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails