Handmade flower bouquet wreath  ハンドメイドの春色布リース

Handmade fabric rag wreath made by me
ハンドメイドの布リース


This week, I received the most charming handmade floral arrangement from Mrs. Y, my Japanese calligraphy instructor. (Yes I've been mastering the Japanese calligraphy art for the past several years). 

今週、こんなに素敵なフラワーアレンジメントを私の書道の先生からいただきました。(子供の頃に習っていた書道を数年前から再開しています。)



According to Mrs. Y, the flowers were hand picked and delicately arranged just for me, to congratulate the publication of my book! As you can imagine, I was overjoyed to receive such a thoughtful gift, and we've been enjoying the fresh, elegant, and vibrant colored flowers in our house.

私の書道の先生はとても多才な方で書道以外にもこのようにお花のアレンジメントの腕も素晴らしいのです。なんと今回は私の本の出版を記念してこんなに素敵なお花を用意してくださったとのことで、まさに感謝感激です。先生、どうもありがとうございます!




...Inspired by the charming flower arrangement gift, I created this handmade fabric rag wreath.  You can find my tutorial of this handmade wreath here.

今回いただいた素敵なフラワーアレンジメントがあまりにも素敵だったので私も何か作りたくなってしまい、春らしい色を使ってハンドメイドの布リースをつくってみました。布リースの作りかたは、こちらでご紹介しています→☆








This is a great stash buster project, and I used bits and pieces of leftover fabric scraps to make this wreath. And guess who was peeking through the fringes?  Yes, Hello Kitty! lol (See below).

この布リース、少しずつ残ってしまったハギレを使うのにもってこいのプロジェクトなのですが、目を凝らしてリースをよーく見てみると、なんとキティちゃんを発見!(笑)。見えるかな?




The yellow bow brings harmony to the vibrant colors used to make this wreath.

リース中央に飾った黄色いリボンで全体を引き締めてみました。







I love the welcoming touch of the finished wreath! And once again, thank you, Mrs. Y, for the thoughtful gift of flower bouquet!!

書道の先生のお陰で春らしいリースが出来上がりました。改めて素敵なフラワーアレンジメントのギフトをありがとうございました!




It's so amazing to see how the flowers really bring happiness to our lives.  Happy flowers bring happy spring! Hope you have a wonderful weekend!

家の中にお花を飾るだけでこんなにも気分よく、高揚とした気分で過ごすことができることに驚いています。皆さんもどうかハッピーな季節をお過ごしくださいね。そして良い週末を!

***Love, Amy***


3 comments:

kristyne said...

Adorable! So fun. :) xo k

kristyne said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Unknown said...

Thanks Kristyne! I love working on these stash busting projects ;D

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails