Embroidery by a 10 year old


This is my 10 year old daughter's pillow, embroidered by herself.   She embroidered her own name on to a small piece of white linen fabric, and I combined it with her favorite pastel check fabric to make it into a pillow.    It wasn't easy for her to move the needle and thread the way she wanted to (many trial and errors in the beginning), but she really loves the end result.  And I think she did a great job, too, as her first embroidery project.

10才の長女がはじめて刺繍にチャレンジしました。 あれこれ迷いながら糸の色を選び、自分の名前をリネンに刺繍しました。 その後、私が彼女のお気に入りの布と合わせて枕カバーに仕立てました。 刺繍は最初は大変そうでしたが・・・本人は出来上がった枕にとても満足している様子。 以下は刺繍部分のアップ写真です。

Here is the close up of her work

And while my daughter was embroidering, her mommy was crocheting more flowers.   My sewing machine is still in the shop for service... and I miss her so badly : (

私のミシンは現在メンテナンス中なので、夜はもっぱら編み物しています。 こんな感じでお花がたくさん編めました。 私のミシンちゃん、早く帰ってきて~~(涙)。 

4 comments:

cocostitch said...

初めてチャレンジしたのですか!?凄く上手ですよ。
自分だけの枕カバーですね。満足げということでしたので、寝るたびにニヤニヤしちゃいそうですね。
刺繍部分にほっぺたを押し付けて翌朝、跡が残ってた!?キャー大変!!学校に行けない!!って事にならないといいですね(笑)でも、若い肌だから、すぐ消えますね~。

下の記事。メンテ高いですね!!ちょっとしたミシンなら買えちゃいそう!!

Unknown said...

cocostitchさんのコメントを拝見して長女と二人で爆笑でした…ハハハ! 確かに枕の刺繍部分に顔を当てて寝たら翌朝跡が残りそうですね。でも、長女は自分の作品にコメントをいただけて大変喜んでいました。 いつもありがとう♪

ミシンの件ですが、そうなんです。メンテ、高すぎ…。実はこの話はまた近々ここでアップしたいと思いますが、その後いろいろあって当初の金額よりもメンテ代が高くなりそうなの~(涙)。修理代でちょっとしたミシン、買えますよ、ホントに!

Sam said...

Wow, Lisa, you did a great job! Keep on embroidering :-)

Unknown said...

Sam, thank you for your nice comments to Lisa! She seemed to be so happy and encouraged after reading your comments; she had a big smile on her face \(^v^)/

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails