Girly water bottle holder gift  女の子用水筒カバー

 
 
 
Hello everyone!  Hope all is well for you.
 I had been quite busy balancing my work, family, and everything else in between, and I missed blogging here lately...
But I'm so happy to be back today :)
 
 皆さんお久しぶりです。 こんにちは。 仕事に家事に育児に・・・毎日慌しくてなかなかブログ更新もままなりませんが、今日は久しぶりに更新できて嬉しいです:)
 
 
Over the weekend, I made a last minute  handmade birthday gift to my ten year old girl's friend. As always, my daughter selected the fabrics for her friend and I quickly stitched a water bottle holder for the birthday girl who just turned ten.
 
The water bottle holder is made to fit the pink water bottle that we got from our local Target store.
 
週末に、次女のお友達の誕生日ギフト用に水筒カバーを作りました。 例によって、生地は娘が選びました。 ピンクの水筒は近所のターゲットにて購入。 カバーはこの水筒にぴったりフィットするように作りました。
 
 

 
The pattern of this water bottle holder is my original. The holder has a boxy bottom, which is so much easier to sew than the round bottom.
 
水筒カバー底は四角形なのでミシンで縫うのもラクラクです。
 
 
And the opening closes with drawstring.  When I stitch up water bottle holders for kids, I like to use dark color prints for the strap and the bottom, because I know how (roughly) kids handle their lunch boxes and bottle holders at school (especially our girls!)
 
水筒カバー口は巾着型に。 子供用に水筒カバーを作るとき、私は持ち手とカバー底には必ず濃い目の色を持ってくるようにしています。ランチバッグにしてもそうですが、子供たちの扱いはかなり荒いですから。
(特に我が家の娘たちの場合は。苦笑。)
 

 
 
Simple gift wrapping by my daughter.  She also made a handmade birthday card using my hand carved eraser stamp collection. To tell you the truth, the card turned out pretty messy with ink all over... But it's made with my daughter's TLC so hope the recipient didn't mind ;)
 
 
ラッピングは娘が担当しました。 カードも、次女が私が彫ったけしごむはんこの数々を使って手作りしました。 あちこちインクで汚れて大変なカードになってしまいましたが・・・次女の真心がこもった(?)カードとなりました。

 
When I whipped up the water bottle holder for the birthday girl, I decided to make another water bottle holder for my twelve year old girl altogether.  My older girl has been asking me to make her a new water bottle holder using her favorite fabric (the Rilakkuma bear fabric) for a long time and I couldn't delay any longer...
 
今回、次女のお友達の誕生日ギフト用に水筒カバーを作ったついでに、長女にもリラックマ生地で水筒カバーを作りました。 以前から長女からはリラックマの水筒カバーの依頼を受けていたのですが、忙しくてつい延ばし延ばしになってしまい、もうこれ以上延ばす訳にもいかなかったため・・・。
 

 
This one was sewn without the handles (per request of my daughter).
 
こちらの水筒カバーは長女の希望で持ち手なしで作ったので簡単でした。
 
 
The birthday girl seem to like my handmade gift, which made me smile :) And my older girl is happy with her new Rilakkuma water bottle holder, but guess what? I need to whip up another one for my ten year old daughter soon! When I make something for one of my girls, I have to make another one for the other girl. Talk about sibling rivalry around here. Phew!
 
お誕生日ギフトに差し上げた水筒カバーもお友達に喜んでもらえた様子で良かったです。長女から頼まれていたリラックマの水筒カバーもやっと作ってやることができてやれやれです。 
…と、思いきや、実はまだ次女にも水筒カバーを作らないといけないので安心してもいられないのです。 トホホ。
 
 
Thank you for visiting my blog today :D Hope you have a wonderful week!
 
今日もご訪問ありがとうございました。 良い1週間をお過ごしくださいね。
 
Love, Amy
 
 
 


No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails