Simple crocheted corsage for the graduation ceremony ♪次女の卒業式用に簡単コサージュを作りました♪


This week, I made myself this simple crocheted corsage to wear at my youngest daughter's Saturday Japanese school graduation ceremony. Ceremony is scheduled early tomorrow morning.

明日、土曜日は次女の日本語補習校(小学校)卒業式です。自分用に簡単なコサージュをかぎ針編みで作ってみました。


The Saturday language school (elementary school) is held only once a week and it's not our daughter's regular "full time" school, but the graduation ceremony is still a big day for our entire family. Getting up early and sending our kids to language school every Saturday morning for the past six years was quite a challenge for all of us! (Not to mention the heavy homework load  that we had to tackle every Friday nights...)

週に一度(土曜日)だけの日本語補習校なので、卒業式といっても本来の小学校卒業式とは少し違うかもしれません。とはいえこの6年間、毎週土曜日朝に親子で早起きをして次女を日本語学校に通わせ続けるには苦労もいろいろとありました(涙)。次女は平日は現地校(英語)に通っているので、毎週金曜日の晩は翌日の日本語学校の宿題をこなすのがなかなか大変で、漢字テストの勉強も親子で頑張りました・・・。(高学年になってからは自分でこなしていましたが)。



Anyways let me quickly show you some images of this simple corsage making process...

というわけで、今日も簡単に写真をご紹介させてくださいね。


I did not follow any pattern to make this one. I played around with the yarn a bit using only the simple stitches of chains, single crochets, double crochets, and trebles to make this one.




このかぎ針編みのコサージュ、鎖編みと細編み、長編みと長々編みを組み合わせて適当に作りました^^; 長く編んだものをくるくると編みとめて、こんなふうにお花にしました。





Hoping that tomorrow will be a happy day for all of us... Enjoy your weekend!

明日も良い日になりますように・・・。皆さんも素敵な週末をお過ごしくださいね。

***Love, Amy***



3 comments:

cocostitch said...

ご卒業おめでとうございます。アメリカの環境で日本語を教えていくのは並々ならぬ努力が必要だったと思います。特に下のお子さんの場合、お姉ちゃんが英語を話しますからね、、、我が家も実感中です。
日本語教育はまだまだ終わりがありませんが、いつか将来お嬢さんたちのアドバンテージとなって、今日の努力を理解してくれる日が来るといいですね。Amyさん、お疲れ様でした。

Unknown said...

cocostitchさん、いつも心優しいコメントありがとうございます♪ 本当にアメリカ生まれ・アメリカ育ちの子供達に日本語教育を続けていくのは親にとっても、子にとってもしんどいです。おっしゃるように、下の子は上の子とは違う苦労がありますし。今回、ひとまず下の子も小学部は終了しましたがまだまだ苦労は続きます・・・。また老けこみそうな予感がしますが頑張ります~。(子供が成人する頃にはすっかりヨボヨボになること間違いなしの母より。苦笑^^;)

Bobby Pin Bandit said...

What a wonderful corsage! I love how the crochet looks with the lace.

Many Congratulations to your daughter! What a wonderful accomplishment!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails